گام های دریافت کلیک از کاربر
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ
1. لینک های گرافیکی :
اگر قصد دارید در کلیک گرفتن از کاربر بواسطه فایل های تصویری استفاده نمایید ، این فایل های گرافیکی باید از دیگر قسمت های وب سایت ؛ پر رنگ تر ، واضح تر و پرتحرک تر باشند . حتما تصاویر دارای متن مناسب از توضیح و کلمه جایگزین مناسب باشد که افراد با نگه داشتن موس بر روی تصاویر و دریافت اطلاعات از محتوای متن تصاویر برروی آن کلیک می نمایند .
2. قابل مشاهده بودن :
همه لینک ها را به گونه ای قرار دهید که برای تمامی افراد قابل مشاهده باشد . از پنهان نمودن لینک و یا سختی حرکت در صفحات خودداری نمایید . برای نمایش لینک ها از برنامه نویسی اجتناب نمایید ، زیرا این لینکها برای افرادی که به دلایل امنیتی در مرورگر خود از script استفاده نمی نمایند نمایش داده نخواهد شد .
3. رنگ :
در لینک ها سعی نمایید از رنگهای متضاد استفاده نمایید . رنگ لینک در سطرهای پایین صفحه باید از بقیه صفحه برجسته تر و بهتر نشان داده و آسانتر خوانده شود .
4. جایگاه :
لینک های مهم و با ارزش را در محلی قرار دهید که برای بازدید افراد ، بدون اسکرول صفحات آسان باشد . که بهترین موقعیت نیمه بالایی صفحه می باشد .
5. متن :
تجربه نشان داده است که در لینک های گرافیکی استفاده از متون در قالب توضیحات آن محصول و یا خدمات آمار کلیک نمودن بازدید کننده را بالا می برد . مخصوصا بنرهایی که با هدف فروش محصول طراحی می شوند کلمه ( خرید ) کمک بسزایی در ایجاد انگیزه جهت کلیک نمودن بازدید کنندگان می نماید .
6. زیر خط دار :
این استاندارد که تمامی لینک ها در متون بصورت آندرلاین مشخص می شوند در تمامی دنیا تعریف شده است . پس در هنگام اعمال آندرلاین هت مشخص نمودن لینک بودن کلمه نهایت دقت لازم را به خرج دهید که کلمات هجو و ناربوط زیر خط دار نشوند .
7. ثبات مکانی :
توجه داشته باشید که محل قرار گرفتن لینک ها در تمامی صفحات سایت ثابت باشند بدین معنی که کاربر با سوییچ نمودن بین صفحات سایت لینک شما را در محل ثابتی ببیند که در ابتدای ورود دیده است .
8. نوع فونت :
دقت داشته باشید که از فونت و سایز مناسبی استفاده نمایید . که کاربر قادر به خواندن آن باشد .
9. تست و آزمایش :
از افراد و دوستانی که چشم های تیز بینی دارند استفاده نمایید . معمولا اینجور افراد با ورود به وب سایت بر روی لینک هایی که افکت خاصی دارند و جلب توجه می نماید کلیک می نمایند .
10. تست رفتاری :
با ایجاد تفاوت رنگها و درج لینک ها در اطراف آن می توان تست رفتاری انجام داد . و بعد از آن نظارت و پیگیری که چه گزینه ها و چه مناطقی از صفحهء وب دارای بالاترین آمار کلیک می باشد می تواند کمک بزرگی در طراحی های بعدی نمود .
منبع : کاسپید
۹۴/۱۲/۲۲