طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

استانداردهای بهینه سازی URL

پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ


اکثر افراد براین باورند که URL تنها لینک دهنده ای به دیگر صفحات در اینترنت می باشد و نیاز به رعایت هیچ اصول و تکنیکی نمی باشد . اما در حقیقت لینک ها ارتباط دهنده صفحات ایجاد شده در طراحی سایت هستند و اگر این لینک ها از نظر کاربر غیر طبیعی جلوه کند ، از کلیک بر روی آن خودداری می نماید که این عمل تاثیر منفی در سئو سایت را به همراه دارد . در اینجا مقاله قصد داریم مواردی که در بهینه سازی لینک ها در وب سایت کمک می نماید را شرح دهیم .

عدم استفاده از حروف بزرگ

از حروف بزرگ در URL استفاده ننمایید چون موجب سر درگمی کاربر می شود .


عدم استفاده از Underline

اگر قصد دارید بین کلمات به منظور خوانا بودن فاصله ایجاد نمایید از dashe استفاده نمایید . این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد به این دلیل که موتور جستجوی گوگل در الگوریتم های خود این مورد را بررسی می نماید .



URL قابل خواندن باشد

اگر کاربر نتواند کلمات درون آدرس URL را بخواند نظر مثبتی به لینک پیدا نخواهد نمود و حتی شاید تمایلی به کلیک نمودن نداشته باشد که این امر موجب تاثیر منفی در سئو می شود . نامگذاری URL باید بگونه ای باشد که کاربر قبل از کلیک نمودن بتواند ایده ای در خصوص محتوای صفحه وب سایت بدست آورد .


عدم استفاده از لینک های تو در تو

تا جای ممکن سعی نمایید صفحات سایت را ، در Root اصلی قرار دهید . استفاده از لینک های تو در تو نحوه نامناسبی جهت آدرس دهی می باشد .


301 Redirect Broken URLs

اگر به هر دلیلی قصد دارید که URL را تغییر دهید این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل صفحه ای با URL اول را ایندکس نموده است . عدم وجود صفحه موجب می شود که رنکینگ وب سایت شما افت نماید و در سئو تاثیر منفی به دنبال داشته باشد . برای جلوگیری از این قبیل جریمه ها توسط موتورهای گوگل با اضافه نمودن 301 redirect از URL قبلی به URL جدید این مشکل را رفع نمایید .



عدم لینک دهی چندین URL به یک محتوا

محتوای کپی در مبنای الگوریتم های گوگل موجب جریمه شدن وب سایت از سوی گوگل می شود . پس با عدم آدرس دهی چندین URL با محتواهای مشابه در وب سایت را رعایت نمایید .



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی