طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

طراحی سایت به شیوه پارالاکس

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ

parallax


مفهوم پارالاکس :

معنای لغوی پارالاکس در فرهنگ لغت به اختلاف منظر اشاره می دارد ولی در حوزه طراحی وب سایت به شیوه پیمایش صفحات به گونه ای که صفحات عمق پیدا می نمایند و کاربر ویژگی خاصی را از لحاظ دیداری حس می نماید .

در طراحی به روش پارالاکس جهت طراحی وب سایت های مناسبتی، تبلیغات یا معرفی محصول و … مناسب می باشد بدین علت که این گونه صفحات برای بازدید کننده جذاب تر از صفحات ساده و بدون عمق می باشد اما قطعا برای وب سایت هایی که هر روزه مراجعه کننده های مشخصی دارند مانند وب سایت های خبری و یا شخصی قطعا مناسب نخواهد بود بدین دلیل که بار اول و دوم ورود این افراد شگفت زده می شوند اما پس از چندین بار ورود با انیمیشنی تکراری مواجه خواهند شد و پس از مدتی این طراحی برایشان آزاردهنده می شود و موجب ترک وب سایت می گردد .

تکنیک هایی که جهت طراحی صفحات به روش پارالاکس مورد استفاده قرار می گیرند بر اساس کدهای HTML5 و CSS3 و Jquery می باشد . روش پارالاکس ( Parallax ) در میان روش های طراحی وب از قدرتمندترین ، شگفت انگیزترین و زیباترین شیوه های طراحی می باشد .

توجه داشته باشید که هر انیمیشنی که با حرکت ماوس و یا تغییر اسکرول اتفاق می افتد می بایست در حرکت بالعکس همان اتفاقات مجدد بازگردد و عنصر انیمیشن گرفته به شکل اولیه ظاهر گردد .

در برخی از طراحی سایت های پارالاکس مشاهده شده است که طراح با قرار دادن چند لایه تصویر با افکت های متفاوت بر روی هم تصویر ترکیبی خلق می نماید که انیمیشن هر تصویر در صفحات با سرعت مشخصی اجرا می گردد که طبیعتا این روش صفحات را شگفت انگیزتر می نماید . پس نتیجه حاصل می گردد که با ترکیب نمودن برخی از ویژگی های متفاوت طراحی و انیمیشن های گوناگون در طراحی پارالاکس وب سایتی جدید و شگفت انگیز خلق نمایید .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی