طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۰۴ ب.ظ


انتخاب عنوان یکی از کلیدی ترین ویژگی های تولید محتوای خوب بشمار می رود . در حقیقت با انتخاب عنوانی مناسب مخاطب را مخاطب را به خواندن آن مطلب تشویق و ترغیب می نماییم . پس در انتخاب تیتر بسیار دقت نمایید چون در غیر اینصورت هر چند که نوشته شما پربار و از نظر محتوایی غنی باشد احتمال خوانده شدن آن به سبب عنوان نامناسب خیلی کم است . در ذیل به مهمترین نکات انتخاب نام برای مقاله اشاره شده است .

تیتر شوک دهنده

سعی نمایید تیتر هایی انتخاب نمایید که برای کاربر حیرت آور باشد و کمی از منطق و حقیقت بدور باشد توجه گردد که این امر بدین معنا نیست که عنوان دروغ بنویسید بلکه عناوین حیرت آور مانند " لاغری در چند دقیقه "


حل مشکل

بلا شک همه افرادی که در اطراف ما زندگی می کنند و یا به نوعی با ما در تعامل و ارتباط هستند نیز به نحوی با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کنند از مشکلات مالی گرفته تا شکست های عاشقی و ...

ما میتوانیم از این شکست ها استفاده لازم و بهینه را ببریم به عنوان مثال " راههای جلوگیری از ورشکستگی " و یا " راه حل های جلوگیری از شکست عشقی "


سودآوری عنوان

به طور قطع هیچ انسانی زمان گرانبهای خود را صرف خواندن مطلبی نمی نماید که هیچ ارزش و سودی برای آن ندارد پس حتما باید در عنوان مطلب این نکته ذکر گردد که پس از خواندن این مطلب سودی نصیب شما خواهد گردید . بر فرض مثال " صبح ها با 30 دقیقه زودتر بیدار شدن ، میلیونر شوید " قطعا مخاطب از خواب شیرین اول صبحش نمی تواند بگذرد اما در قسمت پایانی تیتر مسئله ای عنوان می شود که ممکن است فرد به آن عمل نماید و از خواب شیرینش بگذرد .


رو راست بودن

سعی نمایید در عناوینی که انتخاب می نمایید به تجربیاتی که کسب نموده اید و شکست هایی که روبرو شده اید حتما اشاره نمایید . به این دلیل که افراد دوست دارند از تجربیات دیگران حتی افرادی که با شکست مواجه شده اند نیز درس بگیرند . به عنوان نمونه : " از تجربه ها برای رفع خطرت ، سلاح می توان ساخت  " 


عناوین سوالی

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب عنوان مناسب استفاده از جملات سوالی است . به این دلیل که زمانی که مخاطب با جمله ای سوالی روبرو می شود که جواب آن را نمی داند ناخودآگاه ذهنش درگیر پیدا نمودن جواب آن سوال می گردد که جواب آن در دل ممحتوای شما می باشد .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۰
فرهاد نجفی

عنوان مناسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی