طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

الفبای کاهش وزن (2)

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ

هوشیارانه غذا خوردن به این معنی است که هر لقمه از غذا را بچشید. این کار باعث می‌شود از غذا خوردن بیشتر لذت ببرید و به علاوه متوجه پیام‌های سیری نیز بشوید.

درمطلب الفبای کاهش وزن (1) ، به بعضی از اصول مهم در رژیم لاغری سریع موفق اشاره شد، در این مطلب به ادامه این مورد مهم پرداخته می‌شود.

عادات قدیمی خود را که باعث افزایش وزن می‌شوند ترک و با عادات رژیم لاغری سریع سالم‌تر جایگزین کنید

مثلا به‌جای خامه، شیر کم چرب به قهوه اضافه کنید، از محصولات کم چرب در رژیم لاغری سریع استفاده کنید و از خوردن غذاهای سرخ شده اجتناب کنید. پیروی از الگوی غذایی سالم به رژیم لاغری سریع طولانی مدت کمک می‌کند.

فیبر هدیه طبیعت برای رژیم لاغری سریع است

رژیم لاغری سریع

فیبرها 2 دسته هستند: محلول رژیم لاغری سریع که در حبوبات و جودوسر وجود دارد و نا محلول که در میوه‌ها و سبزیجات و غلات کامل یافت می‌شود. فیبر‌های محلول به کاهش کلسترول و قند خون، و انواع نامحلول به برطرف شدن رژیم لاغری سریع یبوست کمک می‌کنند. هر دو نوع برای سلامت بدن مفیدند و باعث حس سیری رژیم لاغری سریع می‌شوند. مواد غذایی که فیبر بالایی دارند، معمولا میزان آب زیاد و کالری کمی دارند که این ویژگی سبب می‌شود، آن‌ها رژیم لاغری سریع جزء غذاهای اصلی در رژیم غذایی قرار گیرند.

قلب شما تحت تاثیر انتخاب‌های غذایی قرار می‌گیرد

غذاهایی را که چربی اشباع و ترانس رژیم لاغری پایین دارند، مصرف کنید. روغن‌های سالم مانند کانولا، زیتون و روغن‌های گیاهی میل کنید و بیشتر از غذاهایی که غنی از اسید چرب امگا-3 هستند، مانند گردو، بذر کتان و ماهی رژیم لاغری سالمون و دیگر ماهی‌های چرب استفاده کنید. محصولات کم چرب یا بدون چربی رژیم لاغری انتخاب کنید، چربی و پوست گوشت و مرغ را دور بریزید. حبوبات، آجیل‌ها و غلات کامل در بالای لیست غذاهای محافظت کننده رژیم لاغری از قلب قرار دارند.

کالری‌های دریافتی از غذاها را در رژیم لاغری حساب کنید

برچسب‌های غذایی را بخوانید تا انتخاب‌های رژیم لاغری سالم‌تری داشته باشید. این کار به دستیابی به هدف شما که کاهش وزن است، کمک می‌کند.

گام‌های خود را هر روز در رژیم لاغری بشمارید

هدف، رسیدن به 10000 گام است. هر روز تعداد قدم‌های خود را افزایش دهید، حتی اگر به هدف نهایی هم نرسید. هر قدمی که شمرده می‌شود، به شما یادآوری می‌کند که رسیدن به تناسب اندام ساده و امکان پذیر است.

لبنیات غنی از مواد مغذی مانند کلسیم بوده و پروتئین بالایی دارند. انواع کم چرب آن‌ها، انتخاب مناسبی برای میان وعده‌ها هستند.

مکمل‌های غذایی در رژیم‌های بسیار کم کالری ضروری هستند

مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین در صورت تجویز متخصص تغذیه، به برطرف شدن کمبود‌های مواد مغذی کمک می‌کند.

نگرش خود را تغییر دهید. به خود بقبولانید که عبور از موانع کاهش وزن امکان پذیر است. به افکار منفی اجازه ندهید به مغز شما وارد شده و تلاش‌هایتان را برای کاهش وزن از بین ببرند، از اشتباهات گذشته برای قرار گرفتن در مسیر درست استفاده کنید.

وعده‌های غذایی منظم ضروری هستند

متخصصین تغذیه معتقدند که فاصله بین وعده‌های غذایی نباید بیش از 4 تا 5 ساعت باشد. گرسنگی طولانی مدت و شدید باعث مصرف بیش از حد غذا می‌شود. بعضی متخصصین معتقدند که اگر افراد 7 وعده غذایی کوچک در طول روز داشته باشند، بهتر رژیم خود را رعایت می‌کنند.

هشیارانه غذا خوردن به این معنی است که هر لقمه از غذا را بچشید. در حین غذا خوردن از کارها و چیزهایی که تمرکز را از بین می‌برند دوری کنید و به طعم، عطر و بافت غذا توجه کنید. این کار باعث می‌شود از غذا خوردن بیشتر لذت ببرید و به علاوه متوجه پیام‌های سیری نیز بشوید که خود این امر از پر‌خوری جلوگیری می‌کند.

یک کلوچه دیگر، یک لیوان آب‌میوه دیگر، یک اسکوپ بستنی بیشتر، فقط یکی دیگر، باعث دریافت کالری بسیار زیادی می‌شود. کنترل سهم‌های غذایی برای موفقیت در کاهش وزن ضروری است. لازم نیست غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید، فقط اندازه و مقدار آن‌ها را رعایت کنید. می‌توانید از بشقاب و قاشق‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی