طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ

روتینگ پروتکل های داینامیک راه حلی بسیار کاربردی در شبکه های بزرگ می باشد با استفاده از این قابلیت امکان خطا در نوشتن Rout اشتباه به صفر می رسد و دیگر نگران قطعی یک لینک نخواهید بود . میکروتیک می تواند این قابلیت را با هزینه کم به شبکه ما اضافه کند .

در مباحث قبلی استاتیک روت را در میکروتیک دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک توضیح دادیم . استفاده از استاتیک روت در شبکه های بزرگ و پیچیده اگر غیر ممکن نباشد بسیار دشوار است. برای این منظور در شبکه های دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک بزرگ از روتینگ پروتکل های داینامک استفاده دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک می کنیم .

روتینگ پروتکل های داینامیک به صورت خودکار دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک جدول روت روتر را پر کرده و packet  ها را از بهترین مسیر به سمت مقصد هدایت میکند. هر چند استفاده از روتینگ پروتکل های داینامیک دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک در شبکه های بزرگ مرسوم است و بیشترین مدیران این شبکه ها ترجیح دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک می دهند از روتر های cisco استفاده کنند ولی باید بدانیم که عملکرد خوب همیشه گران نیست روتر های میکروتیک هم توانایی با لایی دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک در روتینگ دارند . البته برای ترافیک های بالای دوره آموزش Mikrtotik میکروتیک شبکه باید در انتخاب مدل مناسب روتر بسیار دقت کنید.

روتر های میکروتیک از تمام روتینگ پروتکل های داینامیک استاندارد پشتیبانی میکنند و البته هیچ پروتکل اختصاصی برای میکروتیک تعریف نشده ، پروتکل های روتینگ پشتیبانی شده توسط میکروتیک به قرار زیر است.

IBGP , EBGP , OSPF,RIP V1,RIP V2 ,MME

در مجموعه آموزش میکروتیک بسیار مختصر به روتینگ پروتکل های داینامیک پرداخته می شود و در دورهای میکروتیک پیشرفته تر مانند MTCRE به صورت کامل با این مباحث آشنا خواهید شد .

در حال حاضر روتینگ پروتکل Rip از قدیمی ترین Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik پروتکل ها محسوب می شود این پروتکل distance vector می باشد و از hop count به عنوان متریک استفاده می کند Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik مشکل بزرگ پروتکل Rip محدود بودن آن به 15 هاب Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik می باشد . از این رو در این مقاله فقط مختصری درباره روتینگ پروتکل OSPF توضیح Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik خواهیم داد .

OSPf یک پروتکل مسیریابی link state می باشد Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik مزیت پروتکل OSPf  پشتیبانی توسط همه روتر ها از همه برند هاست.

برای راه اندازی ساده OSPF روی میکروتیک ابتدا در winbox از منوی Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik سمت چپ گزینه Routing سپس OSPF را انتخاب می کنیم .

Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik Dynamic routing در میکروتیک

به تب network می رویم در این قسمت Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik روی علامت add کلیک کرده و آدرس شبکه هایی که باید مسیریابی شوند Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik را وارد میکنیم .

OSPF در میکروتیک راه اندازی OSPF روی میکروتیک

تا اینجا پروتکل OSPF روی روتر Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik راه اندازی و در حال اجراست .

در تب instant شبکه های که به صورت مستقیم Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik به روتر متصل هستند را می بینم .

در قسمت Nieghbers هم میتونیم روترهایی که در حال اجرای ospf هستند را ببنید .

به یاد داشته باشید که مقدار distance در روت های OSPF 110 می باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی