طراحی وب سایت و سئو

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات دارا بودن صفحه ای در دنیای مجازی جهت معرفی کسب و کار خالی از لطف نبوده .

راه های درمان چاقی

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸ ب.ظ

در سراسر دنیا سالانه میلیون ها نفر از روش ها و شیوه های مختلفی برای کاهش وزن استفاده می کنند و همواره یکی از مشکلات رایج در درمان چاقی شکست در رژیم گرفتن یا حفظ وزن به دست آمده است.

محققین انیستیتو دارویی آمریکا اظهار می کنند که چاقی یک بیماری پیچیده و چند علتی است که به دلایل مختلف مکانیسم تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی در فرد چاق دچار مشکل شده است.

متاسفانه افراد چاق اغلب به دنبال یک روش آسان و سریع برای درمان این بیماری مزمن و پیچیده هستند، به همین دلیل به رژیم های غیر اصولی و مصرف انواع قرص های لاغری رو می آورند که در انتها و در بیشتر موارد هنگامی که دوره مشخص شده به اتمام می رسد فرد در زمان کمی به وزن اولیه باز می گردد.

مرکز تحقیقات غذا و داروی آمریکا عقیده دارد که برای کاهش سریع وزن هیچ راه میان بر و هیچ داروی معجزه آسایی وجود ندارد.

پس چه باید کرد؟

کاهش صحیح وزن به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارد که در آن هدف باید مشخص شود و سپس رزیم غذایی غلط و شیوه زندگی تغییر پیدا کند. گام بعدی تقویت اراده و حمایت بیمار در ادامه مسیر است.

درمان های مرسوم اضافه وزن و چاقی:

درمان های غیر تهاجمی

1- رژیم های کاهش وزن

2- دارو درمانی(مصرف داروهای لاغری)

3- ورزش و فعالیت بدنی

4- اصلاحات رفتاری

درمان های تهاجمی

(اعمال جراحی دستگاه گوارش که به منظورکاهش دریافت و جذب مواد غذایی انجام میشوند.)

1- گذاشتن بالون در داخل معده (Ballon Replacement)

2- گاستروپلاستی (Gastroplasty)

3- بای پس روده (Intestinal Bypass)

4- لیپوساکشن (Liposuction)

5- سیم کشی فک یا سیمپیچی آرواره ها (Jaw Wiring)

6- حلقه یا نوار معده (Gastric Bandage)

تکنولوژی های درمان موضعی برای رفع سلولیت رژیم لاغری سریع (شامل درمان های تهاجمی و غیر تهاجمی)

1- رولر وکیوم رژیم لاغری سریع ماساژ

2- اولتراسوند رژیم لاغری سریع

3- لیزرهای رژیم لاغری سریع کم توان

4- سیستم RF رژیم لاغری سریع

5- رژیم لاغری سریع الکتروتراپی

6- تکنولوژی جدید رژیم لاغری سریع اکوستیک ویو تراپی Acoustic Wave Therapy (AWT)

7- کاویتیشنال رژیم لاغری سریع اولتراپورشن

8- رژیم لاغری سریع کرایولیپولیز

9- لیپوماتیک رژیم لاغری سریع

در هفته های آتی، به شرح رژیم لاغری سریع و بسط هر کدام از این روش ها می پردازیم.

رژیم لاغری سریع بر پایه اصول علمی:

رژیم لاغری سریع

اولین مرحله رژیم لاغری سریع برای کاهش وزن مشخص کردن وزن ایده آل و مشاوره درست می باشد.

رژیم صحیح رژیمی است که بتواند سبب رژیم لاغری سریع کاهش وزنی حدود 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته شود. کالری رژیم غذایی شما نیز باید 300 تا 500 کالری کمتر از کالری مورد رژیم لاغری سریع نیاز روزانه تان باشد. پس باید یک برنامه غذایی منطبق بر اصول تغذیه سالم که شامل تعادل، تنوع و اراده رژیم لاغری سریع است پی ریزی کنید.

تعادل

منظور از تعادل تامین انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب یکدیگر است. یعنی نباید مصرف یک نوع ماده مغذی به مقدار زیاد وجود داشته باشد و در مقابل ماده مغذی دیگری حذف شود. از طرف دیگر تعادل به معنای بالانس بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی است. اگر انرژی دریافتی بیش از انرژی مصرفی باشد چاقی، اگر انرژی مصرفی بیش از انرژی دریافتی باشد لاغری و اگر این دو در یک کفه قرار بگیرند تعادل در وزن ایجاد می شود.

از آنجا که چربی ها دارای انرژی متراکم و بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین ها هستند (هر گرم چربی 9 کیلو کالری انرژی تولید می کنند) بنابراین در برنامه های کاهش وزن باید توجه بیشتری بر روی آن ها شود. از گرفتن رژیم های خیلی کم کالری که تمام یک گروه از گروه های هرم غذایی را حذف می کنند (مثلا پروتئین یا کربوهیدرات) اجتناب کنید. این گونه رژیم ها از آنجا که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تامین سلامتی بدن نیستند در اغلب موارد مضر هستند.

تنوع:

منظور از تنوع مصرف همه ی گروه های غذایی رژیم لاغری است که در هرم غذایی وجود دارند. در ضمن یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند بر مبنای ذائقه شما فهرست غذاهای جایگزین را در رژیم لاغری روزانه تان قرار دهد.

اراده در رژیم لاغری :

منظور از اراده رژیم لاغری کنترل میل به خوردن تنقلات، شیرینی و ... و رعایت رژیم صحیح است. به یاد داشته باشید که هیچ مرحله ای در مراحل کاهش وزن بدتر از به دست آوردن مجدد وزن نیست. بسیاری رژیم لاغری از افراد خیلی چاق بارها وزن از دست داده و دوباره چاق می شوند (مانند یویو). در هر بار رژیم لاغری از این تغییرات از دست دادن همان مقدار وزن زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و زمان کمتری برای جایگزینی، زیرا این روند سبب جایگزینی چربی رژیم لاغری احشایی (چربی های مفیدی که برای حفاظت از اندام های داخلی بدن هستند) به چربی زیر جلدی می شود که علاوه بر ایجاد بیماری، سبب اتلاف سرمایه و وقت و صدمه به اعتماد به نفس فرد نیز می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی